Besökare Idag Besökare Totalt

Vi gör ett försök..

Xander slutade använda tutt för..hmmmm..jaaaaa..?!
VÄLDIGT LÄNGESEDAN var det iallafall..
Kanske 9 månader sedan..?!
Tror faktiskt att han hade den där när han började på nya dagiset,
men att vi slutade med den i samma veva som det..
Nåjaaa..sak samma..
Det jag vill komma till är att tuttflaskan lämnade kvar i vårt liv..
Vilket var helt ok..eftersom han inte hade samma beroende efter den som tutten..
MEN just idag orkade jag inte mera med att tvätta och hålla reda på dessa förbaskade tuttflaskor
så jag frågade Xander om han är beredd att slänga sina tuttflaskor och bli en stoor pojke..
Sagt och gjort..han bara skrattade när han slängde dem i skräpis..
MEN precis som alla andra mammor, så tog jag vara på en IFALL OM!!!

När det sedan väl blev läggdags så "håxade" han sig;
Mammmmmaaaa...Tuttipullo!!!
Shit tänkte jag..vart skall detta barka..
Förklarade för honom hur det låg till och vad vi gjorde en par timmar före..
OCH så började han gråta..10 min grät han non-stop!
Jag fick inte röra honom, jag fick inte prata med honom MEN jag fick inte gå därifrån heller..
Där låg jag bredvid honom och lyssnade på detta
medans jag samtidigt kände mig som världens sämsta mamma..:/
Efter att dessa 10 min. gått så tog jag honom i famnen och nynnade en stund
och då slocknade han..sååååååå..15 min tog denna procedur allt som allt..
Får se om jag fortsätter med detta plågeri..för JAAAA..så känns det!!!
Okej..Xander har ju använt tuttflaskan ENDAST till natten..så det är ju inte så "farligt",
MEN många ggr har han inte helst drukit ur den utan bara hållit om den tills han somnat
så därav tänkte jag att det är onödigt att kasta bort mjölken dag efter dag helt i onödan..
BORDE kanske försöka med ett kramdjur istället
men då han har varit noll brydd i allt vad som heter kramdjur,
FÖRUTOM på dagis..där vill han tydligen ha dem med sig när han går och sover..
(Han har alltid 2 st kramdjur med i dagisväskan)

Nåjaaaa..som sagt så skall vi göra ett försök med detta och se vart det barkar
Dock känns det lite suurt eftersom han är så söt och gullig
när han ligger och tuttar i sig denhär mjölken om kvällarna
(De kvällar han gör det vill säga..)
Men men..oavsett vad är han vår lilla beebis ♥
ännu en liten tid framöver..

Xander 4 dagar gammal..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0