Besökare Idag Besökare Totalt

About Me, Myself and I

1. Hur gammal är du om fem år?
Sisådär 30 jämt!

 

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Familjen of course!

 

3. Hur lång är du?
Typ 165 cm..eller är jag månne helt ute och cyklar..har inte mätt mig på EVIGHETER..

 

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Högst troligt någon romantisk komedi..I just LOVE them!

 

5. Vem ringde du senast?
Min mamma..

 

6. Vem ringde dig senast?
Min mamma..

 

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Det var en inbjudan till min systerdotters kalas..

 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa!..sällan jag orkar rabbla upp allt jag har att säga på sms..

 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

 

10. När såg du senast din mamma?
Igår

 

11. Vilken ögonfärg har du?
Typ Grön..

 

12. När vaknade du i dag?
Just före 9.00..Vaknade av att någon lekte på wc´n

och hade vattenkranen på full maskin..yes indeed..our lovely son..:)

 

13. Vilken är din favoritjulsång?
Ojjdå..finns så många så jag fick beslutsångest..:)

 

14. Vilken är din favoritplats?
Favoritplatsen är när jag tagit flyget och flygit en 4 h

>> Liggandes på en varm sandstrand...Ååååh längtar tillbaka..

 

15. Vilken plats föredrar du minst?

Hmmm..svår fråga..har inget att komma med såhär på rak arm..

 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Det skulle ni bra allt vilja veta va..?! ;)

 

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag var ju väldigt mörkrädd..och med såhär livlig fantasi som jag har så..ALLT!

 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Ojjdå..man drar ju dagligen på munnen när man har med dessa två små busungar att göra.

 

19. Hur stor är din säng?
180×200..OCH den räcker absolut inte till..

 

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

 

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan för det mesta..

 

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Fyra st.

 

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett

 

24. Vilka städer har du bott i?
Har aldrig bott i en stad..

 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor eller skor..Diggar inte alls att gå barfota..eller kanske typ på stranden..

 

26. Är du social?
När jag kommer mig ut är jag social..MEN det gäller ju att komma ut då också..

 

27. Vilken är din favoritglass?
Lakrits..päron..toffe..Mmmmums!

 

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Fruktkvarg..Såååå UNDERBART gott!

 

29. Tycker du om kinamat?
Tror jag käkat kinamat 1 gång eller någo liknande..

Så med andra ord, svårt att säga eftersom jag inte minns..

 

30. Tycker du om kaffe?
Absolut inte! Usch då..

 

31. Vad dricker du till frukost?
Oftast mjölk..

 

32. Sover du på någon särskild sida?
Yes..den mer "svåråtkomliga sidan"..

Min man är med i brandkåren så det skall vara enklast möjliga för honom

och "raka vägen" när det kommer ett alarm..

 

33. Kan du spela poker?
Nej!

 

34. Tycker du om att mysa/kela?
YES! Det är sååå himla mysigt..

 

35. Är du en beroendemänniska?
Njae..beror på lite vad vi talar om..

 

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nope!


37. Vill du ha barn?
Har två stycken så för tillfället räcker det riktigt bra till..

Men vad som händer i framtiden är en annan femma..

 

38. Kan du några andra språk än svenska?
Finska och engelska..

 

39. Har du någonsin åkt ambulans?
NIX!

 

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng..där finns inga fiskar och HAJAR..YES är livrädd för hajar när vi är utomlands..:P

Hemma också för den delen..:P

 

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Barnen, hemmet och resor..

 

42. Äger du dyrbara smycken?
Svindyra..näää..men lite dyrare iallafall..

 

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
90210..LOVE IT!

 

44. Kan du rulla med tungan?
Vad gör man när man rullar med tungan..?!

 

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Svåår fråga..

 

46. Sover du med gosedjur?
Med mina gosiga barn, JA!

 

47. Vad har du för ringsignal?
Knock you down - Keri Hilson

 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Yes..Izabelle använde nog något som varit mitt när hon var liten....

 

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Xander´s matlåda..hade med den ut på isen idag..

 

50. Flirtar du mycket?
Om man tagit någon sup för mycket kan det ju hända..vilket är väldigt sällan men annars NEJ!

Är ju dessutom gift så jag håller mig till mitt!

Eller flirtar och flirtar..Man blir helt enkelt MERA social än normalt när man tagit sig en par supar.

Svårt att förklara..MEN kanske ni fattar..

 

51. Kan du byta olja på bilen?
Rör inte bilen..kan ju gå sönder då..;)

 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Inte böter MEN en varning fick jag en gång..

 

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Läser inte böcker..

 

54. Läser du dagstidningen?
Nu som då..

 

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej!

 

56. Dansar du i bilen?
Om jag hade rum att dansa så skulle jag säkert göra det..älskar att dansa..

 

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Radio Nova..klart fall..

 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Satt väl och plitade ner någon beställning..

 

59. När var du i kyrkan senast?
Lite över ett år sedan..begravning...

 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Minns inte..

 

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En natt på gården där hemma..

 

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min man gör hela tiden något speciellt för mig..

Får blommor lite nu som då..överaskningar ordnar han även titt som tätt..

 

63. Vad lyssnar du på just nu?
Bad Romance - Lady Gaga

 

64. Har du varit med i tidningen?
Ja det har jag varit..MEN det är nog några år sedan..

det var i tiderna när jag skidade om jag inte minns fel..

 

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Ingen aning..minns inte..

 

66. Vem såg dig naken senast?
Min man mest hela tiden eftersom jag alltid går lättklädd hemma.

Har också visat mig "halvnaken" för "tv-licens gubben"..

Dammsugade i bh och trosor när han står där bakom dörren..lyckat Jaana! :)

Ville bara gå och gömma mig..

 

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Orange

 

68. Hur imponerar man på dig?
Shit, va svår fråga..beror åter igen på situationen..

 

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Min man..och är det honom jag är arg eller ledsen på så sitter jag och surar själv i ett hörn..

 

70. Har du någon piercing?
Öronen förstås..och så har jag haft i näsan..MEN tog bort det här fö nå år sedan..

 

71. Din största vinst?

Min familj!!! <3

 

72. Civilstånd?
Fru

 

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
En hel del hemsidor..

 

74. Är du fåfäng?

Ibland..Ibland inte..

 

75.  Ångrar du någonting du gjort?
Något smått ångrar väl alla..mest kanske från högstadieåldern och så..

 

76. Hur gammal är din pappa?
Fyller 60 i höst..

 

77. Vilket är ditt drömjobb?
Inget kvälls- eller helgjobb och med MYCKET betalt! ;)

 

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Skulle vilja resa MERA MERA MERA!!!

 

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Hundar, katter, fiskar..

 

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

Hmmmm..LIVRÄDD för spindlar..Blivit tagen av polisen  i högstadieåldern..oooops..

och pedant..MEN det vet nog de flesta som läst min blogg en tid..:)

Dessutom svarade jag just på 100 Frågor om mig själv.

Det mesta är väl ändå något som ni inte visste..

 

81. Svär du ofta?
När jag är arg så JA!

 

82. Finland när det är som bäst?
När vädret är TOPPEN så ÄLSKAR jag detta land..

MEN tyvärr har vi ganska många dagar med dåligt väder..

 

83. Kan du åka slalom?
Kunde JA..Om jag kan just idag..svårt att säga..hoppeligen..

 

84. Vad har du ätit i dag?
Mat!

 

85. Vad har du för utbildning?
Merkonom

 

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
INGEN..Rumpan är för liten..brösten hänger till knäna..jag är inte det minsta söt, så där for ansiktet.

fråga mig igen när jag är på liiite bättre humör..

 

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?

Brösten HELT KLART!


88. Vilken är din bästa egenskap?
OMTÄNKSAM!

 

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Kan vara lite lat nu som då..NOGGRANN är inte den bästa egenskapen alla ggr heller..

 

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Ingen!

 

91. Saknar du något?
Lite ett som annat..MEN det mesta har jag nog..

 

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Barnens, JA och iofs inom familjen så är det viktiga med de vuxnas också..

 

93. Vad gör dig ledsen?
Lite ett som annat..

 

94. Vad gör dig glad?
* Min familj

* SNÄLLA, UNDERBARA och ÄRLIGA människor

..och en hel del annat..:)

 

95. Har du varit gift eller förlovad?
Gift sedan hösten 2009

 

96. Vad ska du göra i helgen?

Helgen ha vari och fari..bl.a var jag på en 2 dagars datakurs och idag blev det en utedag på isen.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Minns inte..mitt minne försvann när första barnet kom till världen..

 

98. Vad har du för laster?
-

 

99. Vem är din förebild?
-

 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Bastun next! MEN först plättar som Älskling just gjort..

 

 

Hade lite att göra så jag googlade fram en lista..fann den på en mammablogg..


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja hadd så roligt tå ja läst fråga # 66. Samma här, springer lättklädd mest hela tiden! Å he e ju så skönt :) :) En gang i Vasa tå ja bodd me Jecca sprang ja runt i bh å trosor å öppna dörren åt Jehovas Vittnen ! HE vart int näijn succe !! :)

2010-03-08 @ 14:23:10
URL: http://knorrysmamma.blogg.se/
Postat av: Jaana

Jädrans männsikor som int kan ring furi di kommer..speciellt tå man springer lättklädd..;)



Men ja förstar ti 100% hu du känd de..:)

2010-03-08 @ 21:48:09
URL: http://tjix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0