Besökare Idag Besökare Totalt

I´m back!

Den Pausen blev INTE långvarig.. ;)
Jag har f*n blivit beroende av bloggandet..HELT OTROLIGT!!!
Nåjaa..iallafall behövde jag dessa  2 och ½ dag "ledigt"
Lite skrattretande..om jag nu helst hållit mig en vecka för att blogga
MEN jag bara kände att NU vill jag skriva igen.

Begravningen av min farfar ägde rum idag och enda sedan han dog här för två veckor sedan
så har man varit lite upp och ner..säkert det som gjort mig på detta "konstiga humör"..
Vet inte om jag dagligen liksom tänkt på honom
MEN iallafall har det varit otroligt jobbigt.
Han är den första av mina närmaste som dött.
Känns lite halvjobbigt att mista den äldsta och "viktigaste" i släkten.
Förstår ni..klart att alla är lika viktiga MEN jaa..jag vet inte hur jag ska förklara..
NU är det över och som sagt, kommer ALDRIG att glömma honom.
Träffade honom förutom idag senast för en månad sedan på hans 90-års fest..
MEN det som jag kommer att minnas bäst av honom så är från sommaren 2009.
Det var liksom mera personligt för mig när endast HAN kom för att träffa OSS,
att han liksom "orkade" ta sig enda hit med sin moped i en ålder av 89 år.
Den dagen sa han att det är högst troligt sista gången han var hit till oss.
Det hade han rätt i, det var sista gången..känns väldigt sorgligt.
MEN det gjorde min dag den dagen, när han kom helt oanmäld för ett besök hos oss.
Den dagen kommer jag att minnas för evigt.

Han lämnar ett OTROLIGT S T O R T tomrum, högst troligt för dem flesta i vår släkt.
Saknaden är STOR och inget blir som förr nå mera.
Byssborna kommer aldrig mer få se min farfar cykla längs vägarna någon fler gång.
Inte jag heller för den delen..:´( *snyft*
Jag var ALLTID lika S T O L T över min farfar när man mötte honom längs vägarna i bilen.
Sååå STOLT var jag..för han var TUFF..sååå jädrans T U F F !
Men detta är livets gång..iallafall fick han ett långt och lyckligt liv,
dessutom fick han vara enda in i det sista, hemmavid.


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Maria R

Fint att höra att dagen belv lugn och fridfull. Eino finns oxså kvar i mitt minne som en aktiv man och näst intill en "reserv paappa" för mig, tänker tillbaka hur mycket tid vi har spenderat hos Eino å Helli, på gården å lekt, på "lindorna" å sprungit och så vidare...och alltid var vi ungar välkomna. R.I.P Eino //

2010-03-12 @ 09:01:32
Postat av: Jaana

De va tider det när man var yngre..:) "lindona" har jag många minnen från..bl.a Tiina (?!) körde runt med mazdan och jag satt i..När man tände eld på hela skiten och fick gå där och släcka med sina grankvistar..fångade bl.a en hare med mina bara händer (STOLT över mig själv ;)) Paappa skidade runt lindona varv efter varv..påskbrasan eldades och en heeeeel del annat som man kommer att tänka på Paappa..Ååååååh..de va tider det..saknar

Känns såååå TOMT!

2010-03-12 @ 20:34:05
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: Päivi

Kiitos ihanasta kirjoituksesta. Tuli taas vaihteex kyyneeleet silmiin :( Mä oon ajatellut, et ketään meitä ei ois olemas, jos ei ois paappaa... Ajatella se jätti jälkeensä 5 (+1) lasta, 12 lastenlasta ja 20 lastenlastenlasta!!!!!! Se on jo aika paljon se! Ikävä on iso ja olo ihan tyhjä mullakin, mummusta varmasti puhumattakaan :( !!!

2010-03-14 @ 15:46:24
Postat av: Taina

Instämmer till 100% med er! Glad,energisk å lekfull speciellt med barnbarnsbarnen. E sååå glad att jag hann träffa honom lite oftare än normalt... tack vare jobbet,då han va in å handla det sista året! SAKNAR!!! <3

2010-03-14 @ 21:10:53
Postat av: Jaana

Päivä; Se oli niin vähän..mutta ole hyvä..:) Juu heti ku sitä paappaa rupee miettii niin kyyneeleet tulee..NIIIIIN TYHJÄÄ kun sitä ei oo täällä enää.. <3 <3 <3



Taina; Ja han va ALLTID såå glad och skojjig..Känns säkert bra när du träffat honom lite mera än vanligt med tanke på jobbet.. <3 <3 <3 Önskar jag också hade gjort det..

2010-03-14 @ 22:32:58
URL: http://tjix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0