Besökare Idag Besökare Totalt

Hoppas Hoppas Hoppas..

Jag mår dåligt, så HIMLA DÅLIGT.
Timmarna blev inte många inatt och ännu mindre för Xander.
Han blev ju förkyld här för två veckor sedan och efter typ en vecka blev det bra.
MEN det gick inte många dagar förrän jag fick börja torka honom runt näsan igen.
Nu mot morgonsidan blev jag lite lätt OROLIG för honom.
Vet inte om det beror på för få sovtimmar
(hoppas för guds skull att det är det)
eller om det är något annat.
MEN iallafall började han ta sig för HUVUDET och säga pipi.
Dessutom har han gjort det x antal ggr.
FÖRSTÅS tror ju jag det värsta.
För de senaste dagarna har han inte riktigt varit sitt gamla jag.
Iallafall klädde jag på mig nu imorse och tänkte sticka iväg till
rådgivningen, hälsocentralen eller t.o.m akuten
MEN T hade givit honom en panadol så jag fick honom att somna tillslut.
HOPPAS VERKLIGEN att det inte är något värre än en förkylning.
Iallafall är jag fem före att spy för det finns nog INTE något värre
än när ens barn är sjukt, speciellt när det inte bara är något "vanligt".
Jag blir OROLIG DIREKT.
Dessutom har han varit mycket förkyld den senaste tiden
vilket Izabelle inte har varit.
Vi ska inte ens prata om hans sovtider för de är nog helt upp och ner.
Den senaste veckan har han vaknat mitt inatten hur PIGG som helst.
Vi har inte fått honom att somna på flera timmar.
och de senaste nätterna har varit helt svängda.
HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS att det snart blir bra igen.
För jag pallar inte detta, ja gör bara inte det.
Jag klarar inte att se på när mina barn mår dåligt.

Kommentarer
Postat av: hanna drake

får man gev såde små barn kosttillskott å c-vitaminer å sånt? kanske an sku behöv få na tåli fö att bygg opp fösvaret sitt? typ actimel å... lagar ju så att man int var så lätt smitta.. an ha ju börja nytt dagis me nya bobbor igen nu så an var väl lätt smitta ett tag tå innan an vänjer se. men du måst ring åt me om e händer nainting me "pipi" i huve..!!! kanske an bara har huvudvärk men förr int ha kona säg e å nu kan an så tå säger an. an e ju faktist väldigt smart så! krya på er! ps. papp ji ju sjuk å, feber osv.. så e gar ju no na.. + svinis ska väl kom e varv tiel nu å.

2010-01-19 @ 08:22:39
URL: http://14-h.blogspot.com
Postat av: Jaana

ingen aning..måst koll opp e..ska sii hur an mår nu tå an vaknar..:´( Ja hoppas verkligen att int e na allvarligt ett som an ALDRIG ha sagt förr att an har sjukt..och dessutom upprepa e gang på gang..:´(

2010-01-19 @ 08:53:26
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: Hanna n

Mandi varit småförkyld i en vecka nu å, börja me halson å jätte ont i huvu, var borta en dag från skolan då hon had så huvuvärk å mådd illa + ont i halsen. "fälas" någo konstit nu med huvudvärk, feber å ledvärk. Reder nog opp sig ska du se. Sköt om er!

2010-01-19 @ 14:57:23
Postat av: Maria

Usch då, vet preciiiis hur e känns :/ Hos oss övar vi just nu på att säga att man har pipi, så hon säger det fast hon inte har sjukt någonstans; typ "pipi magen", men jag VET att det inte är eftersom hon kan säga så om alla kroppsdelar på samma dag :) E ju ganska vanligt med huvudvärk i samband med förkylning. Sen finns det maaassor med orsaker till huvudvärk så försök slå ifrån dig tankarna på det värsta, fast jag vet, det är inte lätt :/ Med sovgrejen kan jag trösta dej med att vi har exakt likadant. Alma vaknar just nu VARJE natt och är jättepigg, somnar inte om. Hon går också och sover flera timmar FÖR SENT. Kanske han e inne i nån fas? Men kolla huvudet med rådis!

2010-01-19 @ 15:33:06
Postat av: Jaana

Hanna N; Tommi har faktiskt också haft en ordentlig huvudvärk så jag hoppas att det bara är "något som går"..MEN det var så hemskt när han som är så liten bara grät och paja huvudet och sa PIPI! Tog sååå ont i mig..MEN som sagt så har han mått riktigt bra nu under dagen/kvällen..så förhoppningsvis är det inget "allvarligt"..

2010-01-19 @ 20:39:58
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: Jaana

Maria; Det värsta är ju att Xander knappt pratat om nå PIPI..här har vi Izabelle som man inte riktigt vet vad man skall tro om när hon rabblar upp alla ställen hon har sjukt på..!!!

MEN har ju fått höra nu av många att huvudvärk är något som går..så nu känns det lite bättre för min del..

Här håller jag på att bli GALEN när han inte sover..SUCK!! Hoppas det svänger fort som f*n för detta är TRÖTTSAMT!

2010-01-19 @ 20:49:41
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

kämpa på !!

2010-01-19 @ 21:08:45
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: JOAKIM.

ryck upp dig :):)

2010-01-19 @ 21:24:57
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: D

Du är nog bara en underbar mamma som är väldigt orolig för ditt barn. Förmodligen mer orolig än vad du behöver vara. Har nämligen lite erfarenhet utav det där, mina förälddrar blir superduper-oroliga och vet knappt vad de gör såfort lillebror är det minsta sjuk, och oftast är det i onödan. Men hoppas han mår bättre snart :)

2010-01-19 @ 21:29:39
URL: http://dahbitch.blogg.se/
Postat av: xtina

vet precis hur det känns! N har haft lös mage nu i flera dgr så vi var till LÄ och RDG idag, eftersom jag började vara rädd för att det sku vara mjölkallergi då vi nyss börjat med mjölkprod o hon fick det efter att ha ätit en stor portion korvstroganoff! men de menade att eftersom hon inte har nå andra symptom varken utslag, uppkastningar el annars e olik till humöret att de bara är ngt tillfälligt el ev magsjuka eftersom det går mkt virus nu! tkr det e konstigt om magsjuka ska hålla i sig så länge o tkr de borde komma mer ofta då, men alla är ju olika. o dessutom kanske det sistnämnda är mest troligt eftersom jag tycks ha samma problem nu ikv.. får se var man ska bo inatt! usch....!!!!! :(

2010-01-19 @ 21:52:09
Postat av: Jaana

usch då..:/ hoppas hon kryar på sig..detär inte alls någo roligt när småbarn blir sjuka..dom är ju så småa och hjälplösa..:(

2010-01-19 @ 22:13:24
URL: http://tjix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0