Besökare Idag Besökare Totalt

På er begäran..en liten rundtur..



Vårt kök. Inte 100% nöjd.
Önskar att jag hade tagit en ljusare bänkskiva. Något i stil med köksbordet.
För nu känns det som om köket inte passar in med resten av övre våningen
eftersom jag inte har dendär mörkbruna färgen någon annanstans.
Iofs är det mitt i natten detta kort är taget så lite ljusare är det nog IRL.


Vardagsrummet har ni ju sett x antal ggr.
Detta rum diggar jag mest på övre våningen.

Snart får jag mina nya gardiner som går i beige/vit och guld.



Sovrummet går i Vitt/ljust, Guld och svart.
Xander´s ram skall också bli svart med guld i som Izabelle´s
MEN tiden har inte räckt till.


Övre våningen har ett kök, vardagsrum, 2 sovrum, wc, o. "korridor".
Nedre våningen har ett spisrum, 2 sovrum, wc, större "förråd", bastu, duschrum o. grovkök.
Kollade just med T så bostadsytan är ca 190 m2.
Medans totala byggytan är 340 m2.

Några tips;

* Löns EJ att ta ett billigare alternativ av laminat.
(Vi gjorde det misstaget i spisrummet.)
* Tänk genom 100 ggr med alla uttag och lampknappar etc.
(Trodde jag hade gjort det MEN några uttag och lampknappar saknar jag här och där.)
*Köksinredningen löns att ta i ljust eftersom man lätt tröttnar på det mörka.
(Tadaaaaa..det gjorde jag.)
*Löns ej att ta kakel i någon färg, t.ex ljusblå FAST du du skulle ÄLSKA färgen
för tro mig en dag TRÖTTNAR du på färgen.
Piffa istället upp rummet med prylar i den färgen du tycker om.
För den dagen du tröttnar så är det bara att köpa nya prylar.
Kaklet är värre att ta bort.

(Detta misstag gjorde jag i grovköket..det blev ljusblått för jag ÄLSKADE färgen,
vilket jag inte gör någo mera i dagens läge..vad konstigt!!!
Har man en målad vägg är det ju ingen fara då är det ju bara att måla över med en ny färg.)

Nåjaa..detta är det som jag är missnöjd med i dagens lägen efter att vi bott här i snart 4 år
Något annat kommer jag inte på såhär på rak arm.


Trappan till nedre våningen.

Nedre wc´n.


Lite av badrummet.

Kommentarer
Postat av: Katri

Superfint hus

2010-02-02 @ 20:21:31
Postat av: Malin

ooootrooligt fint ni har det!

2010-02-02 @ 20:57:10
Postat av: Malin

ooootrooligt fint ni har det!

2010-02-02 @ 20:57:20
Postat av: Jaana

TACK så jätte mycket!!! :)

2010-02-02 @ 22:43:45
URL: http://tjix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0