Besökare Idag Besökare Totalt

Till Dig Hanna-Täti! ;)

Fråga av; hanna drake
Fast ja e faster åt guldbarnen så vet ja int om ja ha hört varför ni döpt barnen ti he ni gjord,
så nu får du föklar hije! :)


Angel Izabelle;

Vi hade en par alternativ före hon kom till världen
MEN när vi hade tittat en stund på henne så var det 100% slutdiskuterat
eftersom hon var vår lilla Izabelle..
Anledningen till att det blev med ett Z är för att det skulle bli lite mera speciellt..
..likaså E istället för A i slutet.
MEN ville att det skulle bli lite mera speciellt än så därav namnet Angel.
Tyvärr minns jag inte alls varifrån jag fick Angel..?!
Minns att vi diskuterade om det skulle vara före eller efter Izabelle
men tyckte det lät bäst med före.
Hade väldigt svårt att få hennes mellanamn godkänt.
För första samtalet var mer eller mindre ett NEJ! eftersom namnet var utländskt.
Tur att man har en karl som är född med talets förmåga.
Dessutom skulle de PRÅNT ha oss att sätta Angel efter Izabelle
men då blev det ett NEJ! från vår sida.


Xander Nicholas;

Hade såååååå svårt med ett pojknamn.
Ville ha ett tufft namn åt honom och då lät Xander
(Vin Diesel >> Xander Cage >> XXX-filmen)
helt PERFEKT i våra öron.
Tror dessutom att barnens faster Hanna
skickade Xander som namnförslag när han föddes.
Men kanske med ett S istället för X.
Guuuud vad mitt minne har blivit dåligt!!!!!!
Minns iallafall att jag diggade STENHÅRT Xander Cage namnet i filmen.
MEN då började nästa problem..hans mellanamn..
Började från bokstaven A och fortsatte så
MEN inget passade till Xander förrän jag kom till N > Nicholas.
Det bara klickade sååååååå RÄTT!
Frågade T och han godkände det.
D va d!

Det enda jag egentligen ville så var att båda barnen skulle ha "utländska" namn.
Vilket just och just då godkändes i Izabelle´s fall.

Inget mera speciellt över det hela än såhär..:)

Hoppas du är nöjd Hanna-Täti! ;)

Kommentarer
Postat av: hanna drake

hanna-täti e mer än nöjd :)

2010-02-02 @ 16:00:01
URL: http://14-h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0