Besökare Idag Besökare Totalt

Klagovisa på G!

NU vet jag vad det är som gör mig på sämre humör
Detta EVIGA byggandet..
Jag är trött..såå J*VLA TRÖTT!
Sommaren 2005 började vi med grunden till huset
och vi håller fortfarande på med huset.
HELA förra våren/sommaren/hösten
höll vi på med trädgården,
vilket inte är färdigt ännu,
så vi får fortsätta på samma bana då snön smälter.
Hösten/vintern har gått åt till garaget och huset
och INGET är färdigt fast vi går an som nå idioter här.
Visst skulle detta gå som smort OM man bara kunde släppa allt
och göra lite ett som annat nu som då.
MEN konstigt nog får man dåligt samvete när man är ute och på
när man vet hur mycket det finns att göra hemma.
Ångrar absolut INTE att vi började bygga
MEN önskade att allt byggandet vore färdigt nu,
så att man BARA fick ägna sig åt didär vardagliga sakerna.
För nu är det på tok för mycket när det både är det vardagliga + byggandet.
SUCK SUCK SUCK!
Ibland funderar man nog varför man inte tog ett nyckel i hand hus!
TACK OCH LOV att vi inte gjorde det MEN det skulle ha varit så enkelt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vet du vad jag tror? Att när man har ett HUS så blir det aldrig färdigt :) Du hittar alltid på NÅGOT som beöver fixas elr lagas om...

2010-02-14 @ 19:01:03
URL: http://www.heidimarias.blogspot.com
Postat av: Kristina

Skulle skriva samma som Maria! Min mamma m. fam tog nyckel i hand men inredde övrevåningen sj o ännu saknas taklister i iaf ett av rummen och uthusen är inte ens ommåade ti samma färg som resten av huset! så att ha hus är ett heltidsprojekt o blir aldrig helt färdigt o om det väl blir det så har åren gått så det ska börja renoveras.

2010-02-14 @ 20:47:40
URL: http://xtlna.blogg.se/
Postat av: Jaana

Jooo.. visst hittar man alltid på något nytt..MEN jag önskade att liksom "grunden" vore färdigt..förstår ni..jag vet att det är ett "livstidsprojekt" med ett hus men jaaa..jag vet inte hur ja ska förklara..liksom NU först efter 4 år fick vi bastun färdig!!! äh... jag vet inte hur ja ska förklara detta och hur det känns .....vilken soppa detta blev...

2010-02-14 @ 21:21:55
URL: http://tjix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0