Besökare Idag Besökare Totalt

Svar på Fråga!

Anonym om SomeOne..?!
Hur länge ska du vara hemma ännu?
Nångång ha du skrivit du e vårdledi ti hösten 2010...
Ska du börja jobba på H&M igen isf?


Du har så rätt..meddelade H&M att jag skulle vara vårdledig till hösten 2010,
med andra ord är det meningen att jag skall börja jobba där igen från och med den 1 Oktober..
MEN MEN..Skulle jag haft ett arbetsskift där från klockan 7-15 eller 8-16
och endast en par ggr i månaden någon kväll.. hade mitt svar högst troligt varit ett JA..
MEN som det ser ut nu.. 2-3 kvällar i veckan och var tredje eller fjärde helg ledig,
(såhär såg veckorna ut före jag gick på mammaledigt för 2 år sedan)
Sååå är nog mitt svar ett ganska säkert; NEJ..
Orsak; 2 st småbarn!!!
Känns hemskt att tänka att man vissa dagar inte får se dem överhuvudtaget,
alltså de dagar jag har kväll..tänk då om jag dessutom har 2 kvällar i sträck..:/
..de far ju till dagis på morgonen och jag kommer hem när de sover..
Låter INTE lockande i mina öron..inte när de är såhär små..
En annan orsak som gör det ganska omöjligt är min man som har "115 bollar i luften"
..Eget företag, med i brandkåren (dejoureras, kurser, övningar..),
med i kommunfullmäktige, fotboll..you name it..
han är med ÖVERALLT och har ALLTID något på G.
Finns INGEN chans att jag skall kunna jobba kvällar flera ggr i veckan + helger.
Vill inte att mina barn skall föras hit och dit och hela tiden bli hämtade av andra än oss föräldrar.
MEN MEN såhär ser det ut NU..MYCKET kan hända på ett ½ år så man ska aldrig säga aldrig
Dock kommer jag nog att ha ledan OM jag faktiskt säger upp mig..
Trivdes verkligen att jobba med kläder och kundbetjäning..
och kontoret var något jag trivdest med eftersom jag är så jädrans "pedant"..;)
v..isst hade jag också mina sämre dagar MEN vem har nu inte det..:)
Meeeeeen..vi ska inte ta ut sorger i förskott..det kan som sagt hända mycket på ett ½ år..

De va de..såhär "känns" det för tillfället..:)


Kommentarer
Postat av: nyfiken

Skulle gärna höra dina förlossningsberättelser , kanske lite för privat men .. man är ju nyfiken på vad man ska ge sig in på :)

2010-04-08 @ 10:48:28
Postat av: hanna drake

ja vill o hör förlossningsberättelserna!!!!

vet int om vi nånsin ha prata om he, ja ha bara blivit så tagen av underverken som kommit ur dig att ja helt glömt bort HUR d va NÄR de kom ut :D:D

tell us, om du vill alltså. lr du måst.

hejdå :D

2010-04-08 @ 20:43:36
URL: http://14-h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0