Besökare Idag Besökare Totalt

Förbannad!

Är det inte upp till var och en angående att ta vaccin eller inte..?!?!
ALLA tänker ju OLIKA!!!
VARFÖR är det så svårt att förstå..?!?!
..Vi har ju som sagt INTE tagit "svin" vaccinet..än iallafall..
OCH då får man värsta utskällningen för det (av en och annan).
ÄR DET RÄTT..?!
Fuck you all!
Börjar bli så himla irriterad på allt och alla
när människor inte kan hålla sig till sitt.
Gäller inte endast detta då.....
Det är upp till OSS och INGEN ANNAN om vi tar det eller inte!
Ja menar..inte tycker jag nå annorlunda om dem som tagit det heller
VILKET jag önskar kunde fungera även vice verse..
Gör VI rätt att inte ta vaccinet..(?).Det vet jag inte..MEN såhär ligger det nu till i detta hus.
Såååå..lägg lite mera tid på att fundera över ert eget liv än att hacka på alla andra.
NI är absolut INTE perfekta ni heller.
Visst får människor säga sin åsikt..ABSOLUT..
MEN att hacka på någon för ett beslut de har tagit är F E L.
Förstår ni..F E L ! ! ! *morrar, spottar och fräser*

P.s Detta inlägg är skrivet åt er som tar åt sig
av detta inlägg,
Er andra önskar jag en UNDERBAR dag till!

Kommentarer
Postat av: carolina

Vi har inte heller tagit någo vaccin å int tycker ja vi e nå sämre fö d :) folk som hackar på de som int tagi vaccin borde no ta sig en liten tankeställare! Dessutom stod det ju på iltasanomat (idag eller igår) att epidemin är över nu :) Så de som ännu inte haft svinflunssan kommer troligtvis inte att få den heller! Så stod det där iaf :)

Ha en superbra dag ni åxå! :)

2009-11-21 @ 14:55:44
Postat av: Jaana

Just det..det visste jag inte..har inte läst nå tidningar på evigheter MEN det är ju positivt om så är fallet..:) H d bra! :)

2009-11-21 @ 15:22:30
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: hanna

ojojoj, kan inte förstå varför nån skulle ha HACKAT på er. tommis o min kära mor tänker endast på era barns bästa å e OROLIG över dem, inget annat. om du känner dig påhoppad av det är det verkligen synd för så menar hon det inte. jag har inte vaccinerat mig å gör det knappast heller, mest för att ja inte orkat ta itu med det å e så trött på allas åsikter att ja helt blockerat bort det. om tommi har svinis så hinner ni ändå inte vaccinera barnen iåmed att man är mottaglig för smittan 2v. efter vaccinering. så det behöver ni ju inte fundera på längre. MIN ÅSIKT.

2009-11-21 @ 15:42:06
URL: http://14-h.blogspot.com
Postat av: Mia

Jaa, himla synd att det ska vara på det sättet. Jag har också fått den känslan av att man "ska" ta vaccinet, annars är man en oansvarig förälder. Synd att det skall vara så. De som vill ge sina barn vaccin och ha dem som försökskaniner, varsågoda, men vi kommer inte att göra det. Det är större chans att man blir mördad än att dö av svinis. Dessutom har de ju nyligen upptäckt att svinis har muterats, så nu vet de ju inte längre om vaccinet hjälper heller. Synd bara för de som redan tagit vaccinet ifall det skulle vara så.. STÅ PÅ DIG JAANA!

2009-11-21 @ 16:05:08
Postat av: Tita

Nu vet jag ju inte vem som irriterat dej. men som mommo är jag mycket orolig om mitt barnbarn skulle bli sjuk så jag har nog varit på hennes föräldrar flera gånger och frågat om de skall vaccinera henne och när de tänker göra det. Jag anser mej ha den rätten!!

Har i debatten hakat upp mej på en kommentar som löd så här: De miljoner som dog i spanska sjukan skulle nog ha varit glad åt vaccin. Men visst är det er egen sak att bestämma hur ni gör! Det lägger jag mej inte alls i. Ha det bra.

2009-11-21 @ 16:11:27
Postat av: Jaana

Hanna>> Visst förstår jag att en och annan kan vara orolig MEN man kan också välja sättet att framföra det på!!!



Mia>> Exakt!!!..alla som är för vaccinet är av den åsikten att tänker ni inte överhuvudtaget på era barn!!! Mitt svar är då..YES de gör vi..därför är detta vårt beslut.



Tita>> Visst förstår jag att alla mommor och fammor och alla andra är oroliga och visst har de rätt att säga sin ÅSIKT...MEN jag anser ändå att även jag har rätt i att alla gör såsom de själva tycker är det rätta just för dem utan påhopp från den ena och andra..För vet egentligen någon vad som är det rätta beslutet..tror inte det..

dessutom anser jag det ganska så onödigt att ta ett vaccin varav en stor del av befolkningen ändå haft svinis redan..DETTA skulle dom ha börjat ge senast i slutet av sommaren OCH inte när alla typ haft det redan..(kan bra hända att vi haft/har det eftersom vi varit lite upp och ner hela familjen..T har 38 graders feber för tillfället och en väldig värk i kroppen.)

2009-11-21 @ 16:59:33
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: hanna

sättet att kommunicera på kan vi alla träna på, det håller jag med om.

2009-11-21 @ 17:08:00
URL: http://14-h.blogspot.com
Postat av: Malin

vi har int heller tagi, å nu tar int vi nå mer heller.. tror redan vi har haft e så, å ännu ha int V blivi sjuk så man kan ju håll tummar å tår att int hon får de. Min svärmor blev jätte arg på mig då ja sa att int vi sko vacciner oss, men he e ju vårt eget beslut. OCH om V blir sjuk, åsåläng hon får hanje slängen som jag å T ha haft så je int na farlit.. Sta på er ni nu !

2009-11-21 @ 17:22:03
URL: http://mammatillvictoria.blogg.se/
Postat av: Okänd

Klart ni bestämmer själv va ni gör, skit i alla andras åsikter. Kämpa på!

2009-11-21 @ 17:32:08
Postat av: M.

Tita: Nu blev jag nyfiken, vad är det som gör dig att ha den rätten att övertala ditt barn att ge vaccinet till ditt barnbarn? Undrar bara..



Ifall barnet får en allvarlig biverkning av vaccinet, tar du då sen på dig skulden för det? Jag vet att läkarna gör inte det, inte heller politikerna eller självaste läkemedelsbolaget som tillverkat självaste vaccinet.



2009-11-21 @ 18:09:10
Postat av: Jaana

Malin>>Vi hoppas att V. ska slippa det..håller tummarna..:)

Man ska göra det som man själv tycker är rätt..jag faller då inte för grupptrycket med tanke på att de flesta i denna by har vaccinerat sina barn..MEN jag påstår inte att dom gjort nå fel heller MEN det har inte vi heller!!!

2009-11-21 @ 18:21:27
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: hanna

M.: som jag läser det står det att hon frågat OM de skall göra det å att hon tycker att de ska.. inte att hon tror sig ha rätt att övertala dem.



d e inte bara vaccinet som kan ge skadliga biverkningar, även svinis kanske ger följdsjukdomar som vi inte har nån aning ännu, fast själva flunssan går över rätt så smärtfritt.. det var det som gjorde mig osäker om ja skulle ta eller inte men nu chansar jag o hoppas att ja slipper få svinis överhuvudtaget, utan vaccin.

det är väl den här ovissheten och läkarkårens flamsande som gör världen så osäkra å rädda, men att släktband ska hamna i kläm är för mig ofattbart.

2009-11-21 @ 18:34:14
URL: http://14-h.blogspot.com
Postat av: Tita

Svar till M. Jag menade att jag anser att jag har rätt att fråga! Sedan har ví diskuterat mycket om hur man skall göra vaccinera eller inte, vägt för- och nackdelar. Kollat mycket information osv. Men det är nog föräldrarnas sak att avgöra hur de sedan gör! Och jag får leva med det vare sig jag tycker att det är rätt eller inte. Det är helt klart!!

2009-11-21 @ 19:05:13
Postat av: Eva [Bland rosa och blåa tuttar]

Sen tycker jag att man skall komma ihåg att de som väljer att vaccinera sig/sina barn, faktiskt hjälper de som inte vaccinerar sig - genom att förhindra att smittan sprids vidare, vilket ofta glöms bort när det talas om för-nackdelar med vaccinering. Men visst - vaccinering är upp till var och en.

2009-11-21 @ 20:40:43
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/
Postat av: Martina

Skit i va andra tycker, he e ju ert liv he handlar om! å som sagt he e allti ert liv he handlar om, om he så e svinvaccin elär någå helt annat.. Bara man själv mår bra me sina beslut.

2009-11-21 @ 20:45:58
URL: http://thisistheonlymeyouget.blogspot.com/
Postat av: M

Det finns ju inget bevisat vad som e rätt eller fel angående vaccineringen. Alla föräldrar gör ju ett val för sina barn som dom säkert ha tänkt massor över. Vilket man än väljer så finns det för-och nackdelar och alla nackdelarna vet ju inte av ännu. Föräldrarna måste leva med sitt val hur det än blir. Vi valde att vaccinera våra barn, om det var rätt eller fel så vet ju ingen ännu?! Eftersom föräldrarna är förmyndare åt barnen är det dom som väljer hur dom gör och gör garanterat det bästa valet för barnet. Åsikter får sägas men man måste tänka på att denhär frågan har varit ganska tung för föräldrarna då det är osäkert i både vaccinering eller inte ifall det lämnar bestående men åt barnet som föräldrarna står för!!

2009-11-22 @ 07:44:54
Postat av: åsa

Bra skrivit föregående talare.

Vi har i vårt fall valt att inte vaccinera någon av våra söner och här har ingen "fått" avgöra vårt val. De är ändå vi som är föräldrarna åt sönerna. Om vi har gjort fel eller inte vet vi inte i dagens läge men men våra barn..vårt ansvar , ingen annans.

2009-11-22 @ 08:39:16
URL: http://mittlivmedtrevirvelvindar.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har inte tagit vaccinet o tänker ej ta (ändå arbetar jag med sjukt,svagt folk nästan alla dagar).Man får ju inte en chans att bygga upp ngt eget immunförsvar. Folk dör också i vanliga influensor året runt, inte pratar någon om det.

Det där är ett ställningstagande för var o en. Ingen ska påpeka vad andra gör. Hade jag haft barn hade jag verkligen inte vaccinerat heller. Tror det har blivit någon hysteri o överdriven rädsla för detta jag.

2009-11-22 @ 10:13:04
Postat av: Maria

BLÄ, orkar inte ens läsa ngt om svinis mer för jag e så trött på allt. Det är liksom ingen skillnad om man tar vaccinet eller inte, man är alltid dum i huvudet enligt någon. Jag har valt att inte lyssna längre för det finns ändå ingen som vet. Jag tror personligen inte att nåndera (vaccin/flunssan) är farlig. Risker finns men de är ytterst små så vi klarar nog det hur som helst ;) Ta inte åt dej, alla gör som de vill och ingen gör fel.

2009-11-22 @ 20:54:10
URL: http://www.heidimarias.blogspot.com
Postat av: Jaana

INGEN GÖR RÄTT & INGEN GÖR FEL eftersom INGEN vet 100% säkert vad som är det rätta beslutet!!!

2009-11-22 @ 22:17:22
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: .

det finns så mycket information om all skit bakom läkemedelsindustrin att man knappt fattar hur någon överhuvudtaget kan tro på dessa pengakåta skurkar längre. En bra alldeles färsk blogg om calmettevaccinets efterdyningar: http://www.alternativjournalen.se/obesprutat



http://liveteftersprutan.blogspot.com



INGEN behöver ta sprutan.



Annika Lindhe, statsepidemiolog på Smittskyddsinstitutet, har haft uppdrag för läkemedelsbolagen sedan mitten av 1990-talet och har fütt betalt för det. Har även gjort reklam..



Roche är en pengaslurksfirma som har lurat en massa EU länder pa pengar.

2010-04-06 @ 22:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0