Besökare Idag Besökare Totalt

En syn jag sent lär glömma..

Jag hoppas verkligen detta är över fortare än fortast.
Izabelle började blöda näsblod när hon spydde här sist.
(Xander bet henne i näsan för en par dagar sedan.)
Och nu låg hon i min famn och vi tittade på tv eftersom hon inte somnade om.
...Tänk er en scen där t.ex någon blir skjuten och dom ligger på rygg
och dom bara hostar upp blod och knappt får någo luft...
DET var jag just med om. (förutom skjutandet då förstås.)
Hon blödde så mycket näsblod att det tydligen rann ner i magen,
och blod lär ju inte hållas i magen...
de få sekunderna hon lågg på rygg i min famn före jag fick henne upprätt
så var precis som det jag beskrev en par rader ovanför.
De få sekunderna var jag säker att jag skulle mista henne.
Låter kanske löjligt MEN ni som har barn kanske förstår dendär känslan man får.
Är man nu utbildad inom sjukvården så blir man knappast lika nervös,
MEN i mitt fall så var detta ett av det värsta jag varit med om
FAST det "värsta" bara vara typ 2-3 sekunder.
Meeeen..vissa kanske förstår, andra inte.
I allafall lovade jag henne att när hon vaknar imorgon så är
allting som förr. Inget illamående mera.
Jag hoppas verkligen att det blir så.
Tar så OTROLIGT ONT i mitt hjärta att se henne lida på detta vis.
Så vi håller tummarna för morgondagen.

Kommentarer
Postat av: ahå

men FYYY, vad obehagligt!! :( hoppas verkligen att e går om snabbt!!



jag tror nog att, fast man är utbildad inom sjukvården, så blir man no ändå lite hätä då de eget barn e handlar om..! jag tror att de e en helt annan sak i jobbet då man är mer beredd på att det KAN hända vadsomhelst, men då man e hemma å de e egna barn, eller andras oxå så e de nog mera panikkänsla som tar över!

2009-11-16 @ 10:19:00
URL: http://haahs.blogspot.com
Postat av: Jaana

Hon mår nog ganska så bra nu..klagar lite på magen men annars inget speciellt..



Det har du säkert rätt i..är det ens eget barn det gäller så är det väl kanske sak samma vad man är utbildad till..panik får väl alla när det händer nå med ens eget barn..

2009-11-16 @ 10:35:45
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: carolina

ja förstår hu e måst ha kändes :( Usch då!

Kan int ens tänk tanken på att nåt sku händ Amanda, så sku nåt såntde händ sku ja no va livrädd!

Tur att de e bättre nu. Hoppas d blir helt bra å foort :)

2009-11-16 @ 14:38:48
Postat av: Jaana

aaaa..vill inte vara med om detta någon fler gång..MEN får se hur mycket man får se här i livet som har med ens barn att göra..det går ju inte precis att skydda dem 24/7 livet ut..huuuvadå!!! NU förstår man hur ens egna föräldrar hade/har det..som förälder är man väl orolig livet ut när det gäller ens barn..Det har man börjat förstå sedan man själv fick dem..

2009-11-16 @ 14:45:35
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch fy då, det där låter inte alls roligt! Nåja, tur att hon är friskare nu! Sköt om er!

2009-11-17 @ 14:54:33
URL: http://mallo.papper.fi
Postat av: Jaana

Tackar..:) Det är nog bara fina fisken nu..hon far till dagis imorgon så..

2009-11-17 @ 16:57:17
URL: http://tjix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0