Besökare Idag Besökare Totalt

Vilken färg..?!


Detta är väggen, golvlisten, golvet och en svart möbel som är lite dammig i vår källare.
Vi har
planer på att byta bort detta eländiga laminat och lägga nytt golv här.
MEN jag är inte riktigt säker på färgen..hmmmmm..
Blir det mån tro för grått att lägga ett grått golv med "brytning" vid öppna spisen där det blir svart..?!?!
Ja menar alla möbler är ju svarta här; soffan, hyllor, prylar etc etc..
Kan det mån tro bli snyggt mot det gråa golvet..hmmmm..
andra färger som skulle gå är ju förstås svart MEN då blir det nog för mörkt.
Vitt har jag också tänkt på men jag vet inte..
Vi var ju så dumma när vi la laminat här i nedre våningen
att vi tog ett lite billigare laminat..dock inte det billigaste MEN detta laminat suuuger HÅRT!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi har både laminat och äkta parkettgolv i vår lya. Har bestämt att det blir riktig parkett i vårt framtida hus (om vi nångång får ett?) eftersom jag tycker det e snyggare (speciellt när det blir lite slitet!!), inte så skarpt att gå på som laminat och dessutom så verkar dammet inte synas lika bra. Man kan dessutom slipa det om det blir förstört! Men från en sak till en annan, har ni inte funderat på grått stengolv (typ klinkersliknande?)?? Det sku ju kanske passa?

2009-12-11 @ 20:29:50
URL: http://www.heidimarias.blogspot.com
Postat av: Jaana

Maria; har ingen erfarenhet av parkett så jag har ingen åsikt om det..men om ni har både och så tror jag på dig..:)



Grått klinkers sko va jätte snyggt MEN vi har ju enfärgat epoxi nuförtiden så vi tänkte helt kallt smätta det på golvet..MEN som sagt framför spisen blir det svart..vi ska experimentera här nå lite..:)

Får se då vart det barkar..:)

2009-12-11 @ 21:04:28
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: ahå

tror att grått skulle passa bra, om det är liiiite mörkare än väggen.. :) annars kanske det flyter ihop i den istället..!

2009-12-12 @ 16:23:09
URL: http://haahs.blogspot.com
Postat av: Jaana

Ja tror den är liiiite mörkare men är inte säker..måste ta en titt sen senare..:)

2009-12-12 @ 20:18:31
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror att VITT golv skulle vara sjukt snyggt. Jag menar inte vitt epoxigolv utan vitt trägolv. Skulle dessutom se snyggt ut till svarta möbler. Epoxi i all ära, men ni måste ju själva också inse att man kanske inte vill ha epoxi överallt. haha. Jag tror bara vitt trägolv sku vara supersnyggt. Gamalt trägolv köpt eller taget ur gammalt hus. 10+++

2009-12-13 @ 10:33:57
Postat av: Jaana

Visst skulle vitt golv vara snyggt MEN jag vet inte om det passar just i källaren..för här vill jag har det lite mörkt och myysigt..det skulle bli så himla ljust med ett vitt golv..MEN inte vet jag..det är nu bara vad jag TROR..

Angående Epoxi eller inte..visst förstår jag dig att DU inte vill ha epoxi överallt MEN när man själv jobbar med det så efter en tid börjar man se annorlunda på det..dessutom sa ja ju att vi ska "experimentera" lite..det går ju inte så bra med t.ex trägolv eller laminat etc etc...Blir det snyggt med epoxi..?! ..INGEN ANING..MEN om inte så smätter vi på nå annat ovanpå det..int nå värre än det..MEN testa det vill vi..punkt slut..

2009-12-13 @ 11:30:17
URL: http://tjix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0