Besökare Idag Besökare Totalt

Mommy is going C R A Z Y !

Trivs som bäst när det är ordning och reda.
MEN det bara går inte med övriga familjemedlemmar
OCH all skit som ligger i alla knutar och samlar damm här.
Pappershög på pappershög som INTE går att slänga bort.
Iofs är jag VÄLDIGT BRA på att slänga och göra mig av med ALLT onödigt.
MEN tyvärr går ju inte allt att slänga.
Jag bli G A A A A A A A A A A A L E N ! ! !

När vi nu pratar ordning och reda..
VAD GÖR NI MED ALLA GRATULATIONSKORT
OCH KORT SOM FOLK SKICKAR NÄR DOM ÄR UTOMLANDS..
and so on and so on..?!?!?!
Bara slänger ni det i nå lådor och upp på någon hylla långt, långt bort
eller bränner ni upp det..vad gör ni...?!
TELL ME!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra fråga! "vanliga julkort" slänger jag no efter ett tag, men mer speciellt sparar man. sen ha ja no spara alla förlovningstack kort oxå... än ligger de bara i nå plastfickor men tänkte man sku ha en finare förvaringsbox att lägga dem i bara... eller så ett skillt fotoalbum om de rymms in där. annars bort! :) vad jag däremot undrar är hur folk gör med alla garantilappar o instruktionsböcker/häften.. hittills har jag alla i en "plastficke portfölj"

2009-12-20 @ 18:35:00
Postat av: Jaana

Själv har ja alla garantilappar i en mapp där jag även har försäkringspapper, bilpapper, papper som används mera sällan MEN nu som då kan behövas..

alla Instruktionsböcker är satta i en låda..och nu som då går jag genom den och slänger bort när man inte har kvar själva grejen längre..

JOBBIGT med att försöka ha någon ordning med ALLT!

2009-12-20 @ 19:14:38
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: hanna drakeh

men herresatan, har ni fickor av plast ti vykort osv osv? jaana, ja betalar de om du kommer hit o fixar he åt mie!

ja ji uppväxt me att ha 1 "råddalådo" tit man lägger allt man int väit vart man annars ska lägg e. bara ett problem, sen ja flytta hemifrån ha hande ena råddalådon blivi till 3!! så nu har ja 1 låda fö konstiga, hårda saker(typ spikar, hammare, glödlampor, gummiband, träpinnar osv) o 2 lådor dit man sätter papper, vykort, julkort, post it-lappar, pennor, tejp and so on..

vissa väldigt viktiga papper, vykort så sparas speciellt men vann he ställe ji kommer ja aldrig ihåg. SUCK.

2009-12-20 @ 21:07:19
URL: http://14-h.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag sparar alla julkort i skilda kuvert och skriver årtal på dem :) Så håller ja koll på vem mán ska skicka åt :) Kul att kolla på dem också en gång i året när jag plockar fram julsakerna (har korten tillsammans med dem). Sparar också kort som Alma fått. Övriga river jag sönder och slänger efter att ha haft fram dem en tid, förutom t.ex. förlovnings/examenskort...

2009-12-20 @ 22:45:40
URL: http://www.heidimarias.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hanna; Hahahaaa..:D tror nästan jag måste tacka nej..kanske om en par år när jag fått det upprett här hemma..:)



Maria; så har jag gjort med kort man fått när man fyllt år..Meeeeen..av någon konstig anledning så börja det lämna när det blev för mycket..som t.ex när dessa två små busungar kom till världen..bra om man hinner äta och skita av vad det är fullt upp med dem..ELLER så är det för att jag ska ha ordning och reda på allt så jag hinner inte med..HÖGST TROLIGT är fallet så..:)

2009-12-20 @ 23:08:59
Postat av: Johanna

Jag slänger helt kallt allt. Förutom något speciellt fint kort, som jag kanske sparar något år men efter några år kastar jag nog bort det också. Har aldrig förstått mig på folk som sparar allt möjligt skit, därför kastar jag allt onödigt. Ger frid i hjärtat.

2009-12-21 @ 07:18:47
Postat av: Jaana

Johanna; Du har såå rätt..onödigt att spara på all skit..:)

2009-12-21 @ 10:13:54
URL: http://tjix.blogg.se/
Postat av: Cami

Brukar spar julkorten ti nästa år så man minns vem man ska skick åt:P

2009-12-21 @ 11:55:52
Postat av: S

Det första alternativet :) slänger dem i en låda och upp på en hylla längst bak... jag sparar nog precis alla kort jag får, har väl några lådor fulla vid det här laget. roligt att sii på sen då och då :)

2009-12-23 @ 17:59:40
Postat av: Jaana

det håller jag med om att det kan vara roligt att titta på dem sen efter nå år..:) tänk sen om 30 år..då är det säkert ännu roligare..:)

2009-12-23 @ 22:51:58
URL: http://tjix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0